our-school-garden-news-to xamogelo

Πόσο σημαντική είναι η επιλογή του πρώτου Σχολείου.

Η είσοδος του παιδιού στον παιδικό αποτελεί το σύμβολο εξόδου από το βασικό πυρήνα της οικογένειας και σημαίνει το πέρασμα από την ηλικία της ανεμελιάς και της ασφάλειας, που προσφέρει το οικογενειακό περιβάλλον, στην επιπλέον ανάπτυξη των ικανοτήτων και συνολικά της προσωπικότητάς του, που προσφέρει το σχολείο.

Τα περισσότερα παιδιά αντιμετωπίζουν στις πρώτες μέρες που πάνε σχολείο, μία σχετική δυσκολία προσαρμογής. Στην πραγματικότητα, όμως, το άγχος αποχωρισμού είναι ένα φαινόμενο το οποίο αναμένεται στη φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού.

Πόσο σημαντική είναι η επιλογή σχολείου

Η προσαρμογή των παιδιών στο πρώτο τους σχολείο είναι ιδιαίτερα σημαντική και προϋποθέτει την συνεργασία και την κατανόηση μεταξύ του ίδιου του σχολείου και των γονιών.

Η επίσκεψη του παιδιού στο χώρο του σχολείου πριν την ένταξή του, ώστε να εξοικειωθεί με αυτόν, η συγκρατημένη, τρυφερή, ειλικρινής και συνεπής στάση των γονιών κατά την πρώτη ημέρα της ένταξης, αλλά και η συνολική προετοιμασία σε κλίμα χαράς αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις καλής προσαρμογής.

Το παιδί πρέπει να ενθαρρύνεται να παρακολουθεί το σχολείο. Σε περίπτωση όμως δυσκολίας ίσως χρειαστεί να φτιαχτεί ένα πρόγραμμα όπου θα αυξάνεται προοδευτικά ο χρόνος παραμονής. Συχνά και η διακριτική παρουσία ενός οικείου προσώπου για περιορισμένο χρονικό διάστημα ενδέχεται να φανεί απαραίτητη.

Η καλή συνεργασία σχολείου οικογένειας και η κοινή διάθεση χρόνου προς το παιδί θα αποτελέσουν τα εφόδια για την καλύτερη προσαρμογή και μετέπειτα εξέλιξή του.

Καθημερινά o Βρεφονηπιακός Σταθμός το Χαμόγελο προσπαθεί να επιτύχει τους βασικούς στόχους που αφορούν στη σωστή και ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων και μάθησης.

Οι στόχοι αυτοί είναι:

  • Το παιδί να γνωρίσει τον εαυτό του.
  • Να επικοινωνήσει με τους άλλους.
  • Να επιδράσει αμφίδρομα με το περιβάλλον.

Δραστηριότητες

Στην ευαίσθητη αυτή ηλικία για το παιδί είναι απαραίτητο η γνώση να μπορεί να συνδυάζεται με το παιχνίδι και το παιδί να βρίσκεται σε ένα χώρο που του παρέχονται ποικίλες δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες μαθαίνει και παίζει!

Στο βρεφονηπιακό σταθμό «Το Χαμόγελο» οι δραστηριότητες οι οποίες παρέχονται είναι:

● Πλήρες εκπαιδευτικό πρόγραμμα με σύγχρονο παιδαγωγικό υλικό.

● Ψυχοκινητικές δραστηριότητες:

(αμφιπλευρικότητα – γνωριμία με το σώμα του κ.λ.π).

● Εικαστικά:

(ζωγραφική, πηλοπλαστική, κοπτική, κολάζ).

● Θεατρική τέχνη:

(δραματοποίηση, θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, παντομίμα).

● Μουσική:

(Μουσικοπαιδαγωγικά όργανα, Μουσικοκινητικές Δραστηριότητες).

● Μαθηματικές έννοιες:

(αντιστοίχηση ,ταξινόμηση, σειροθέτηση).

● Παιδική Λογοτεχνία:

(προφορικός λόγος, ανάγνωση, γραφή).

● Περιβαλλοντική αγωγή & κυκλοφοριακή αγωγή.

● Πολιτιστική ταυτότητα:

(Ήθη και έθιμα του τόπου μας).

● Ρυθμική γυμναστική, ομαδικά παιχνίδια.

Βιωματική Δραστηριότητα

Στα πλαίσια της περιβαλλοντικής αγωγής μέσω βιωματικής μάθησης, τα παιδιά, έχουν τη δυνατότητα να φυτέψουν, να φροντίσουν και να απολαύσουν τα προϊόντα παραγωγής τους. Έτσι, όχι μόνο διδάσκονται τη συνέπεια, την υπευθυνότητα, αναπτύσσουν τις δεξιότητες τους και παράλληλα μαθαίνουν την τροφική αλυσίδα.

Εκπαιδεύονται στις αγροτικές διαδικασίες, προσεγγίζουν τη φύση και μαθαίνουν να τη σέβονται και να την αγαπούν.

Μάλιστα, ο βρεφονηπιακός σταθμός «Το Χαμόγελο» διαθέτει τον δικό του σχολικό κήπο – περιβόλι.

Σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, στην πίσω αυλή του σταθμού, οι μικροί μαθητές μπορούν, με ασφάλεια, να έρθουν πιο κοντά στη φύση, να μάθουν να φροντίσουν τα φυτά της και να απολαύσουν τους καρπούς της. Τα παιδιά αφού διδάσκονται τις διαδικασίες τις σποράς, εφαρμόζουν στην πράξη όσα έμαθαν.

Παιδικές Λοιμώξεις – Κανόνες Υγιεινής

Την τελευταία 20ετία η λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών έχει διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στο μεγάλο πρόβλημα της φροντίδας και διαπαιδαγώγησης των βρεφών και των νηπίων, αφού το 40% των Ελληνίδων μητέρων είναι εργαζόμενες.

Όμως η ένταξη των παιδιών σε μια ευρύτερη κοινωνική ομάδα, όπως οι Σταθμοί, τα κάνει πιο ευάλωτα στην έκθεση μιας πληθώρας λοιμογόνων παραγόντων. Η επιπλέον δυσκολία είναι ότι σε αυτές τις ηλικίες τα παιδιά, ιδιαίτερα τα βρέφη, δεν έχουν πλήρως αναπτύξει τους ειδικούς αμυντικούς μηχανισμούς (αντισώματα) στις λοιμώξεις.

Τα παραπάνω δημιουργούν ένα σημαντικό ζήτημα και ο κάθε σταθμός θα πρέπει εκτός από την φύλαξη και τη διαπαιδαγώγηση, να το αντιμετωπίσει.

Προκειμένου να προφυλαχθεί η υγεία των παιδιών και παιδαγωγών είναι αναγκαίο να τηρούνται βασικοί κανόνες δημόσιας υγιεινής. Στο βρεφονηπιακό σταθμό «Το Χαμόγελο» λαμβάνονται όλα εκείνα τα μέτρα προκειμένου να προφυλαχτεί η υγεία των παιδιών αλλά και η μη εξάπλωση των παθογόνων λοιμώξεων.

Ο κ. Σηφάκης Συμεών ιδιοκτήτης του παιδικού σταθμού «Το Χαμόγελο», μίλησε στο Creteplus για τη σχέση που έχει αναπτύξει με τους γονείς των παιδιών, ποιες διαδικασίες ακολουθούνται όταν εντοπιστεί μαθησιακή δυσκολία, καθώς επίσης και για τις διακρίσεις του σταθμού.

«Η σχέση με τους γονείς βασίζεται πάντα στην αμοιβαία εμπιστοσύνη. Στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας, που αναπτύσσεται καθημερινά με την επαφή και την συζήτηση, βοηθάμε την οικογένεια να μας αποδεχτούν και να γίνουμε μέλος αυτής. Θέτοντας τις βάσεις αυτές ώστε ο χώρος του σταθμού να είναι οικείος σαν το χώρο του σπιτιού τους, ο οποίος φιλοξενεί τα παιδιά τους ώστε να επιτευχθεί η ομαλή μετάβαση του παιδιού από το οικογενειακό περιβάλλον στο σχολικό περιβάλλον. Η συνεργασία σχολείου – οικογένειας αναδεικνύεται ως ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας στην υγιή συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών σε αυτήν την τρυφερή ηλικία», τονίζει ο κ. Σηφάκης.

Όταν εντοπιστούν προβλήματα στο παιδί…

«Όταν οι εκπαιδευτικοί εντοπίσουν κάποιο παιδί με μαθησιακές δυσκολίες ή προβλήματα συμπεριφοράς, εκτός από την παιδαγωγική του αντιμετώπιση θα πρέπει να δημιουργηθεί με τους γονείς, ένα πλαίσιο σχέσης αμοιβαίας εμπιστοσύνης – συνεργασίας και αποδοχής, προκειμένου να επιτευχθούν θετικά αποτελέσματα για την αντιμετώπιση οποιονδήποτε προβλημάτων».

Όπως αναφέρει ο κ. Σηφάκης: «Πρωταρχικός στόχος κάθε συμβουλευτικής παρέμβασης είναι η αποδοχή του μαθητή με όλες τις αδυναμίες και τις ανεπάρκειές του».

Οι διακρίσεις του σταθμού

Ο κ. Σηφάκης μιλώντας στο Creteplus για τις διακρίσεις του σταθμού αναφέρει: «Στα δέκα χρόνια λειτουργίας, ο σταθμός έχει καταφέρει με συνεχή προσπάθεια και ζήλο, να αποσπάσει το Βραβείο συμμετοχής στην Α’ Βάθμια Εκπαίδευση με θέμα 4ο Εκπαιδευτικό Συμπόσιο Φυκολογίας «ΤΑ ΦΥΚΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΓΗ» όπου κατέκτησε το βραβείο για την Καλύτερη Παρουσίαση.

Στο πλαίσιο αυτό ο βρεφονηπιακός σταθμός «ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ» συμμετέχει στο Διεθνές Σύστημα των Οικολογικών Σχολείων όπου έχει υλοποιήσει σειρά προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέματα «Το Νερό», «Τα απορρίμματα», «Σχολική αυλή», «Ενέργεια», κ.α.

Για τις επιτυχημένες και πρωτότυπες δράσεις, που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ο βρεφονηπιακός Σταθμός «ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ» βραβεύτηκε από την Ελληνική Εταιρίας της Φύσης και το Διεθνές Σύστημα των Οικολογικών Σχολείων, απονέμοντας μας την Πράσινη Σημαία και ονομάζοντάς μας πλέον «Οικολογικό Σχολείο»

Scroll to top