ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες και παιδαγωγικές θεωρίες η προσχολική ηλικία αποτελεί κρίσιμη και ουσιαστική περίοδο για την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Είναι η σημαντικότερη περίοδος του ανθρώπου για την ανάπτυξη θεμελιωδών κινητικών δεξιοτήτων και για την απόκτηση σταθερού συναισθηματικού υπόβαθρου για την ανάπτυξη του εγκεφάλου, τη νοητική, τη γλωσσική ανάπτυξη, την κατάκτησης της αυτονομίας και την ωρίμανση της ταυτότητας.
Γι’ αυτούς τους λόγους η προσχολική αγωγή-εκπαίδευση, δε θεωρείται απλώς πρόδρομος του σχολείου, καθώς τη συγκεκριμένη περίοδο το παιδί αναπτύσσεται σε όλους τους τομείς (φυσικό, κοινωνικό, συναισθηματικό αισθητικό και νοητικό).
Ο βρεφονηπιακός σταθμός «ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ» έχει σαν στόχο την κοινωνική προσαρμογή του παιδιού κι αποβλέπει στην υποβοήθηση του να ενταχθεί στην ομάδα, και κατ΄ επέκταση στην κοινωνία, λειτουργώντας σε αυτήν ως μέλος υπεύθυνο, συνεργατικό και ισότιμο. Στο βρεφονηπιακό σταθμό «ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ» όλα δρουν συλλογικά, παίρνοντας μορφή κοινωνικού χαρακτήρα.
Οι εμπειρίες της προσχολικής εκπαίδευσης δε δίνουν εφόδια στο παιδί μόνο για εκείνη τη χρονική περίοδο, αλλά για όλη του τη ζωή.
Ο ρόλος και το έργο του εκπαιδευτικού προσχολικής ηλικίας..
Ο παιδαγωγός είναι το πρόσωπο εκτός του οικογενειακού περιβάλλοντος που αποτελεί ένα πρότυπο μίμησης.
Είναι κοινό «μυστικό» πως το έργο το οποίο καλείται να αναλάβει ένας παιδαγωγός είναι υψηλό και απαιτητικό. Είναι ο ειδικός επιστήμονας που καλείται μέσα στο χώρο του βρεφονηπιακού σταθμού να εξυπηρετήσει τις βασικές ανάγκες όχι μόνο των βρεφών αλλά και των νηπίων.
Η παιδαγωγική μας ομάδα ανοίγει «τη μεγάλη αγκαλιά της», προσφέροντας ζεστασιά, φροντίδα, αγάπη και υπόσχεται να «ταξιδεύει τα παιδιά σε νέες εμπειρίες». Η ψυχοκοινωνική, η εξελικτική και η εκπαιδευτική ανάπτυξη τους βρίσκεται στα χέρια της.
Οι παιδαγωγοί στον σταθμό μας ξεδιπλώνουν τις γνώσεις τους και τη διάθεσή τους καθημερινά προσπαθώντας να εξασφαλίσουν ιδανικές συνθήκες αρμονικής συμβίωσης στη σχολική αίθουσα, κάτι που αποτελεί τη βάση της ζωής. Για να το πετύχουν αυτό θέτουν μαζί με τα παιδιά κανόνες μια μικρής κοινωνίας, όπως είναι το σχολείο και αποδέχονται το κάθε παιδί σεβόμενοι τη μοναδικότητα του.
Ανανεώνουν συνεχώς τις γνώσεις και τις μεθόδους τους σύμφωνα με τις εξελίξεις της παιδαγωγικής και βοηθούν το κάθε παιδί ξεχωριστά να ζήσει μοναδικά το στάδιο αυτό της ζωής του, αφουγκράζονται και διαβάζοντας τις σωματικές, ψυχολογικές και κοινωνικές του ανάγκες.
Κύριο μέλημα της παιδαγωγικής μας ομάδας είναι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα να προσαρμόζεται στο παιδί και όχι το αντίστροφο. Προωθεί τη μάθηση προσφέροντας στα παιδιά μια ποικιλία εμπειριών, υλικών και ιδεών για εξερευνήσεις και ανακαλύψεις σε διάφορους τομείς και γνωστικά αντικείμενα, σύμφωνα με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητές τους, όπως γλώσσα, μαθηματικά, κοινωνική αγωγή, φυσικές επιστήμες, εικαστικά, δραματική τέχνη, φυσική αγωγή, μουσική και πληροφορική.
ΑΝΑΓΚΕΣ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ
Επιπρόσθετα σε όλα τα παραπάνω οι παιδαγωγοί στο Βρεφονηπιακό Σταθμό «Το Χαμόγελο», έχουν την απαραίτητη κατάρτιση (σπουδές, επιμορφωτικά σεμινάρια, συμμετοχή σε συνέδρια και ημερίδες, συνεχής αξιολόγηση κ.α.) ώστε μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα και την εκπαίδευση, να καταφέρνουν διαρκώς να ενισχύσουν την περιβαλλοντική συνείδηση, την κατανόηση και την ευαισθητοποίηση, όπως και την αλλαγή στάσης των μαθητών-νηπίων σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον.
Ένα από τα πιο σημαντικά σεμινάρια ήταν αυτά που διοργανωθήκαν στο χώρο του σχολείου μας για όλους τους εκπαιδευτικούς, με τίτλο «Ο αποτελεσματικός Δάσκαλος». Ένα βιωματικό εργαστήριο από το οποίο πήραμε όλες τις απαραίτητες και ουσιαστικές γνώσεις και εργαλεία (επικοινωνιακές δεξιότητες και πληροφορίες για την εφαρμογή τους σε κάθε σημαντική διαπροσωπική μας σχέση, όπως αυτή με τα παιδιά) που σε συνδυασμό με τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις μας, σκοπό έχουν να βοηθήσουμε τα παιδιά να αντιληφθούν την έννοια της αρμονικής συνύπαρξης μέσω του σεβασμού και της ισοτιμίας, της εμπιστοσύνης και της ενσυναίσθησης.